Ziyaretci Hosgeldin Giris Yap ya da Bedava Üye Ol
SOHBET KANALI | MESSENGER | SIK KULLANILANLAR
  Condor - günstig fliegen!

BLOGLAR  
 
RSS
Genel Kurmay Katsayıyı Takibe Almış !
Gönderme Zamani 03/12/2009 15:42:30 gönderen Sidar

 

İstihbarat Başkanlığı tarafından üç ay önce Genelkurmay 2. Başkanı'na gönderilen yazıda, YÖK'ün katsayı düzenlemesinin toplumdaki birlik ve beraberliği bozacağı ileri sürülüyor. İşte tartışmalı raporun ayrıntıları:

İstanbul Barosu'nun Danıştay'da açtığı iptal davasına atıf yapılarak, 'gelişmelerin takip edilmesinin uygun olacağı' belirtiliyor.

Danıştay'ın, katsayı adaletsizliğini ortadan kaldıran düzenlemeyi iptal etmesiyle başlayan tartışma sürerken, Genelkurmay'ın da konuyu yakından takip ettiği ortaya çıktı. 2. İstihbarat Analiz ve Değerlendirme Daire Başkanlığı, YÖK'ün katsayı düzenlemesinin ardından konuya ilişkin rapor hazırlamış. Genelkurmay 2. Başkanı'na gönderilen değerlendirme yazısında, "Düzenlemenin iptali istemiyle açılan davanın ve gelişmelerin takip edilmesinin uygun olacağı değerlerlendirilmektedir" ibaresi dikkat çekiyor.

21 Ağustos 2009 tarihli raporda, katsayı eşitliğinin imam hatip liselilerini üniversiteye girişte avantajlı hale getireceği savunuluyor. 'Muhafazakar yaşam tarzını benimseyenlerin kamusal alanda varlıklarının genişletilmesinin hedeflendiği' kanaatine varıldığı belirtilen raporda, düzenlemenin Türk toplumundaki birlik ve beraberliği bozacağı ileri sürülüyor. Meslek liselerinin sınavsız ön lisans hakkının elinden alınması sebebiyle dershanelere talebin artacağı iddia ediliyor. İstanbul Barosu'nun ve Eğitim-İş Sendikası'nın açtıkları iptal davasının yanında, düz lisede okuyan öğrenci ve velileri tarafından da dava açılabileceği anlatılıyor. Yeni düzenlemenin 2010'dan itibaren uygulanması halinde normal liselilerin mağdur olacakları konusu işlenerek, sınav sisteminin sürüncemede kalabileceği görüşü aktarılıyor.

HAZIRLANAN ÇALISMADA KOMUTANLARIN IMZASI VAR

Genelkurmay'ın katsayı çalışmasında, 2. İstihbarat Analiz ve Değerlendirme Daire Başkanı Tuğgeneral İ. Yılmaz, İstihbarat Başkanı Korgeneral İ.H. Pekin, 2. ADŞ. Md. Alb. N.Yılmaz ve 2. ADŞ. Prj. Sb. Yzb. O.Yılmaz'ın imzaları bulunuyor. İmzaların hemen altında "Sn. Genelkurmay 2. Başkanı'na" yazısı göze çarpıyor. Ayrıca, "Adli müşavir ile paylaşınız", "Sn. K'na (Genelkurmay Başkanı) kısa bilgi arzı" notları da düşülmüş. Son imzanın yanında ise "Konunun takibi" notu dikkat çekiyor.

Katsayı 28 Şubat'ın mirası

Üniversiteye girişte yaşanan katsayı tartışmaları 28 Şubat'tan miras kaldı. Dönemin Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Çevik Bir, 14 Temmuz 1998'de YÖK'e gönderdiği yazıda, katsayı düzenleme yetkisinin kanun gereği Kurul'a ait olduğunu belirterek, Ortaöğretim Başarı Puanı'nı kaldırması talimatını vermişti. Bir'in imzaladığı yazıda şu ifadeler yer almıştı: "Yükseköğretim kurumlarına öğrenci seçiminde etkili olan Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) uygulamasının irticaî gruplarca istismar edildiği öğrenilmiştir. 2547 sayılı kanunun değiştirilerek 1999 yılı ve takip eden yıllar için Ortaöğretim Başarı Puanı uygulaması kaldırılmalı."

Halen Ergenekon sanığı olan Kemal Gürüz'ün başkanlığında 30 Temmuz'da toplanan YÖK Genel Kurulu da sadece imam hatiplileri değil milyonlarca meslek liseliyi de mağdur edecek katsayı uygulamasını yürürlüğe koymuştu.

Kaynak : Samanyolu Haber

Konu: İşte Tartışmalı Raporun Ayrıntıları






Toplam 1 - 8 icinden 8 Yorum

Kimden: kuzgun
11/01/2010 22:35:35

anlaşılan sen de siyasetle dini karıştırdın kardeş tabi ki hepimiz müslümanız   tabi ki  cenabu allah herşeye hükmeder     bir ayette der ki toplumlar nasıl yönetilmek isterse siz öyle yönetilirsiziz       bizim tartışmamız bundan sonra başlamalı asıl olan            birde     kural olmadan aDELET BEKLENMEZ     HANGİ KURALA DAYANARAK ADALET DAGITACAKSIN Kİ        DİNİMİZ DERKİ ÖNCE   ANNE BABA VE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE  YARDIM ET BU Bİ KURALDIR    kural olmadan hiç bir kurum yürümez bunu kabulleneceksin   ve bu kuralları da kimsenin deşifre etmemesi gerekir     BUDA Bİ KURALDIRR



Kimden: Sidar
11/01/2010 18:07:02

Bir kurumun ayakta kalabilmesi için belli kuralları değil, belirli bir adaletin olması gerekir.


İnsanların koymuş olduğu kurallar adalet ilkesine zıd, adil olan ALLAH tır adaletle hükümetmesini en iyi bilen de odur, ne zaman ki onun kuralları yeryüzüne hakim oldu ozaman problem olmaz.


Demiyorum heryer veya herşey güllük gülistanlık olsun, ozaman cehennemin ehemniyeti kalmaz.


Velakin ben müslümanım diyen herkesin islami bir bakış açısı olmalı ama bu islama zıd bir bakış açısı değil.


Bir yerin huzurla dolması için, o yerin süzgecten geçirilmesi gerekir.


Onun için bu ülkenin de huzur bulması için süzgeçten geçmesi gerekiyor.


Ve Allahın ziniyle geçiyor galiba... 



Kimden: kuzgun
10/01/2010 17:42:07

sidar belki haklısın ama bir kurumun ayakta kalabilmesi için belirli degişmez kuralları olmalı  ve o kuralları hiç kimsenin degiştirme gibi bir yetkisi de olmamalı hele sıklıkla degişen hükümetler varsa    nasıl olurda, düşünelim şimdi ögrencilik yaşadık dimi okulun bi kuralları var ve senin o okulu bitirebilmern için o kurallar dahilinde sınıfını geçmen gerekiyor nedir notun iyi olacak bu degişmez bi kuraldır:  özellikle askerin halk içinde bi üstünlügü olmalı ki niyeti kötü olanlara karşı göz dagı versin bu korku senin için degil benim için degil


o kadar niyeti kötü bozuk insanlar varki fırsat bulduklarında bu milleti dgıtmaya çalışanlar .  şunda hem fikir olmakta fayda  var eger bu kurum olmasydı bu vatan ya hristiyanların sömürüsü altında olacaktı yada kızmızı çizgilerimiz degişecekti         birde kardeş  şunu soracam konu dişında bişi musul ve kerkük    davasından haberin var.özal buralar bizim dedi herkes bilsin alacagız dedi       bu hükümetin bunu engelleme gibi bir niyeti mi var sen ce sanırım ordunun böyle bir çalışması vardı istihbarat çalışması yapılıyordu



Kimden: Sidar
10/01/2010 15:53:03

Fatih Kardeşimin sorusuna gelince hangi basın kuruluşu yanlı değil bir zamanlar halkı asker düşmanı ilan ederek manşetlerinde darbe yanlısı yazılar yayınlamadılarmı?


Soruyorum halkı olmayan bir devletin, askeri olurmu veya ne işe yarar hayvanlarımı koruyacak.


Milleti olmayan bir devletin askeri olamaz. Devlette askerde millet için vardır.


Ve öyle bir ülkede yaşıyoruz ki ülke değil sanki çılgının teki.



Kimden: Sidar
10/01/2010 15:45:34

Kuzgun kardeşim söylediklerinin tamamı olmasada bazı kısmlarına katılıyorum.


Katılmadığım yönü bir kurum herkesten önce kendisine zarar gelemsini istemiyorsa;


1.Kendi içindeki zararlıları temizlemeli


2.Halkına karşı [ki ; halkı düşmanı değildir]  zararlı fiilerde bulunmamalı buna darbe dahil.


3.Korku devleti yaratmanın bir anlamı yok çünkü Asker dediğin senin güvenliğinden sorumluysa senin onu sevmen gerekir, aksine korkman değil ama malesef gel körkü herkes korkuyor.


4.Yüzde 99 müslüman olan bu ülkenin halkı islam dinini benimserken bu halkın koruyucusu olan asker  neden zihniyet olarak islam dininine karşı


5.Halk dediğin devletin temeli değilmi oazamn neden 85 yıldır koyun gibi güdüldü


Eğer bu söylediklerimin hiç biri doğru değilse cevap vermeme hakkına sahipsin.


Sana katıldığım yöne gelince evet haklısın buzaman kadar devleti yönetenler Ak Parti hükümeti dahil bütün yönetimler bu halk üzerinden siyaset yaptılar ve siyaseti dine alet edecekleri yerde dini siyasete alet ettiler islam dini bir araç değildir insanlar tarafından ortaya atılan, üretilen bir iddolojide değildir. Bu kainatı yaratanın yani hepimizn sahibi olanın dinidir. Ve ele ayağa düşürmez çünkü o büyük kudret ve güç sahbidir.



Kimden: kuzgun
10/01/2010 00:41:27

slm kardeş ben de bi meslek lisesi mezunuyum     ama şunu iyi biliyorum hükümet ordu üzerinden siyeset yapıyor    belki ordu içinde çözülmeler olabilir ama bu çözülmeleri kamaoyunda paylaşmak ne kadar dogru bu memleketi korumaya çalışan bi kurumun   halk üzerindeki üstünlügünü yıpratmak  sizce halkın bu orduya güveni kaldımı    burada şu soru gelebilirmi aklımıza  acaba hükümet ordu içinde yeni bir yapılanmaya mı gidiyor neden polise  agır silah alma yetkisi verildi         acaba ordu ile polis karşı karşıya mı getiriliyor ve bunu sonucunda bi iç karışıklık mı yaşanacak beklentiler bu yöndemi



Kimden: fatih
07/01/2010 10:58:31

Saman Yolu Haber Yanlı Zaten Ordunun Amacı ne ?



Kimden: Sidar
03/12/2009 15:44:18

Danıştayın neden böyle tutarsız bir karar verdiği anlaşıldı...

Güvenliğimizden sorumlu bir kurumun geldiği hale bakın halkının özgürlüğüne darbe vuran bir zihniyet nasıl olurda güvenliğimizden sorumlu olabilir...

Allahtan içlerinde vicdan ve iman sahibi insanlar varda artık hiç bir şey gizli kalmıyor...

Yarabbim herşeyi bilen sen değilmisin, insanın içindekini bile, biz biliyoruz ki hiç bir şey send en gizlenmiyor,  kötü gizlilikeri  iyi kulların dan sen koru yarabbim...

Muhabbetle...




o2 Germany

*** Sanalin Gercek Alemi - Online Radyo Dinle ***